måndag 6 april 2009

Underbara dagar

Så är det bara två dagar kvar innan jag ska inställa mig på avdelning 85. Men hade redan i helgen kontakt med dem eftersom läkaren jag träffade förra veckan glömt skriva ut penicillin. Måste nämligen äta det några veckor för att undvika enkla sjukdomar som förkylning osv. Men vet någon hur man undviker rutten mage? För den här penicillinen är verkligen inte att leka med.
Helgen har annars varit lugn. Har haft familjen omkring mig vilket ger mig en enorm trygghet. Tyvärr var det svårt att vara naturlig när jag var på kalas i går. Känns inte riktigt bekvämt att prata om sjukdomen med andra än familjen ännu.
I dag är jag i alla fall hemma från jobbet. Ringde chefen i går och sa att det blev för mycket i fredags och hon upprepade bara det hon tidigare sagt - att jag kan komma och gå som jag vill. Det är också en trygghet värt hur mycket som helst.
Annars har jag varit på stan i dag. Vilket väder! Rena sommarvärmen. Tog kort till nytt körkort. Bäst att passa på innan håret faller av. Ve och fasa. Någon som har lite hår att låna ut?
Humöret är nog ganska normalt fortfarande. :)
Nu tar jag en dag i taget och fokuserar på slutmålet - för i höst ska jag banne mig vara frisk igen.
Kram

1 kommentar:

  1. Jag har hur mycket hår som helst som du kan få!

    Din närvaro räcker gott och väl :) <3

    SvaraRadera