tisdag 14 april 2009

Perukutprovning och annat

Efter en seg natt med många vakna timmar var det dags för ett besök hos frisören. Och det blev en upplevelse! Eftersom jag har ganska stort huvud fick hon prova en del modeller innan hon kom fram till vilken modell jag behövde. Och då fick jag prova en blonderad halvlång modell. Kände mig som Miss Piggy. ;) Inte många gånger i mitt liv jag kunnat slänga med håret åt sidorna... Och att tillhöra de blondas gäng, om än bara för en liten stund. Ny och rolig upplevelse som både jag och dottern hade himla kul åt.
Men så hade frisören naturligtvis peruker som mer liknade mig. Och hon beställde dessutom hem tre till så att jag skulle kunna välja. Så det blir nog bra det där. Men fatta att de kostar 3 500-4 000 kronor. Och jag behöver bara betala 170! Priset har att göra med att vissa delar av peruken är handknutna. Fatta. Sitta med virknålen och knyta små tunna oäkta hårstrån som killar i näsan:)
Promenaden hemifrån till frisören (cirka 300 meter) var vad jag mäktade med den förmiddagen. Men efter lite slummer så kände jag mig piggare. Har till och med fått i mig lite kaffe i dag! Värken i kroppen är mindre - mycket mindre - men mattheten fyller fortfarande kroppen med ickeenergi. Det är svårt att motivera sig att göra något. Blir mest att jag går runt i lägenheten. Men det blir nog bättre i morgon...
Har legat och lyssnat på en ljudbok med Mark Levengood. Han är för bra! Lite lagom roliga historier han berättar så jag får skratta lite.
Nu är det bara att fortsätta och gå vidare. En pers är nästan över och det är några veckor att återhämta sig tills nästa. Men det måste gå. Det ska gå! Ja, det är klart ATT det ska gå! Mycket tack vare er som stöttar och tänker på mig.
Kramar

1 kommentar:

  1. Man kan göra allt med rätt inställning!
    Nu hoppas vi att du får lite krafter så du kan komma och hälsa på hos oss med! :)

    Älskar dig! <3

    SvaraRadera