torsdag 16 april 2009

En vecka har gått

... fast egentligen har det ju gått två. För det var ju drygt två veckor sedan jag fick beskedet och i dag är det en vecka sedan första behandlingen. Tiden rullar på fast jag tycker att den stundtals står still.
I går ringde sjuksyrran Bosse från onkologen för att höra hur jag mådde. Och enligt vad jag förstod så är det ungefär så här man "ska" må. Han rekommenderade mig att blanda Ipren och Alvedon för att se om det tog på smärtan lite mer - och det gjorde det. Har faktiskt sovit jättegott i natt. Han tyckte också det var bra att jag varken haft feber eller varit illamående (man behöver ju faktiskt inte dra åt sig alla biverkningar...). ;)
I dag ramlade det ner en ny kallelse i brevlådan. Ska till cytostatikamottagningen på valborgsmässoafton klockan 11.30 för nästa behandling. Det är lite så livet ser ut just nu.
Men i dag ska jag UT. Har gått runt och "plockat" lite här hemma på förmiddagen (så mycket krafterna räcker till). Men det fanns inte så mycket att plocka heller eftersom barnen ser till att ta hand om det också<3. Men som sagt, ut ska jag i dag. Måste få lite frisk luft.
Nu ska jag vaska av mig lite och få på mig kläder innan "limousinen" kommer och hämtar upp mig. För jag har förhoppningen att jag ska kunna ta en promenad i Karlslund med min dotter som precis ringde och sa att föreläsningen på universitetet var inställd.
Så nu blev det bråttom.
Vi hörs.

3 kommentarer:

  1. Åh vad underbart att du mår bättre mammi! Då ska jag ringa dig och höra om du vill komma förbi oss en sväng sen :)

    Men jag tycker alla är lite dåliga på att kommentera nu minsann! Så jag pikar alla som inte lämnar spår nu då! ;)

    Älskar dig!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Håller med dig Anna.
    Men jag är så stolt över dig Inger för allt du gör och skriver ner. Vet att du har den absolut bästa medisin i ditt hem, man och barn. det ni har är inte alla förunnat. Tänker på dig. Idag har jag varit in i läskiga staden med bil. tycker inte om att köra där. Skulle lämna några dockor på lagning innan affären upphör. Skulle sms;a men trots flera lektioner av Sebastian under 2 år så klarar jag inte det. Ska försöka igen. Så glädjande att du mår bättre. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Just hemkommen efter en tvådagarsturne på kontoren i Dalarna. Övernattade i Ludvika och tog en "nostagiprommenad" i går kväll och upplevde gamla minnen. Men stan känns gammal och sliten - inte alls som förr - beror säkert på att mitt minne är selektivt.
    Javisst är det konstigt med tiden - det känns både som att 1 april är länge sedan men även som igår. Skönt att du mår lite bättre - hoppas att du orkade med en nypa luft idag.
    Solsken utlovas till helgen -om du vill och kan finns alltid fika på vår balkong!
    Sköt om dig!
    Kramar

    SvaraRadera