torsdag 2 april 2009

Nu börjar det hända saker

Jag bestämde mig i går för att gå och jobba i dag. Bättre det än att sitta hemma och fundera. Så känns det just nu i alla fall.
Nu ringde de från onkologen om min första cellgiftsbehandling. Det kommer tydligen en kallelse i morgon, men hon ville informera lite om den.
Tydligen ska jag läggas in den 8 april för att få den första behandlingen dagen efter - alltså den 9 april.
Allt har gått så snabbt. Naturligtvis är jag orolig. Tankarna far runt. Händer verkligen allt det här eller är det en dröm som jag snart vaknar ur?
Jag är i alla fall oerhört glad över allt stöd jag får. Var bara inte rädda för att prata med mig. Jag kan inte mer än berätta det jag vet.
Kram

3 kommentarer:

  1. Hej igen!

    Ska bara kolla att det funkar.

    Kramar
    Karin

    SvaraRadera
  2. Man behöver lägga upp ett konto för att det ska funka.

    Karin

    SvaraRadera
  3. Hej Inger,
    inget roligt aprilbesked. Vet inte vad jag ska säga mer än att det är fruktansvärt tråkigt.
    Du verkar ha en positiv syn och det kommer säkert påverka dig oxå (!)
    Har under en tid följt en gammal Örebrotjej Lotta Grey, fotomodell och jobbar på Se & Hör tror jag i Sthlm. Hon var en sån där snygg brud som alltid gick in i VIPkön när man själv fyllt lokalyndig (därför vet jag vem hon är). Till saken, även hon drabbad av detta och genomgått det ena o det andra, sista operationen i mars. Vad vill jag nu säga med detta...det vet jag inte, kanske att hon oxå bloggar om livet och har klarat sig genom mycket med sin positiva syn. Googla "vimmelmamman" så hittar du, om du vill läsa.
    Oj,vilket låångt inlägg.

    Stor kram till dig iallafall från Märtis <3

    SvaraRadera