tisdag 21 april 2009

Helt slut

Är helt slut efter en hel dag på sjukhuset. Först höll de på en dryg timme med att sätta in en picc-line. Jag hade fina blodkärl men när röret förts in 18 cm tog det stopp. Blodkärlet delade på sig där och det gick inte att fortsätta. Ändå provade de att sticka mig tre gånger.... Då valde de att sticka i det kärl som jag någon timme tidigare tagit blodprov i. De fick i röret 53 cm och jag skickades på lungröntgen för att se att det satt som det skulle. Allt var bra och jag och min goa dotter gick upp på stan och fick lite i magen.
Efter någon timme gick jag tillbaka till sjukhuset. Då var det dags att röntga bröstkorgen. Kontrastvätska skulle sprutas direkt i blodet - och de var tvungna att sticka mig på nytt i andra armvecket...
Men nu är jag hemma. Och det känns skönt. Känner mig trött och har lite ont i kroppen. Ikväll är övriga medlemmar i familjen på speedway eller jobbar, så jag har tv-soffan helt för mig själv :D.
Kramar

1 kommentar: