onsdag 1 april 2009

Dagen D

Dagen D - den 1 april - men det är inget aprilskämt.
I dag fick jag beskedet att jag har inflammatorisk bröstcancer. Tufft besked. Samtidigt sa läkaren tre saker; du ska genomgå cellgiftsbehandling, sedan ska du operera bort bröstet och därefter ska du förhoppningsvis vara frisk. Det får bli så jag tänker. I höst är jag frisk igen!
Redan nästa vecka ska jag genomgå min första cellgiftsbehandling och enligt läkaren tappar man håret cirka två veckor därefter. Det blir till att skaffa peruk! Hoppas de har någon som passar mig bara.:)
Läkaren sjukskriver mig från och med i dag, men frågan är om jag vill vara hemma redan. Jag är ju inte sjuk - eller rättare sagt - jag känner mig ju inte sjuk. Då måste det väl ändå vara bättre att gå till jobbet och tillbringa dagen tillsammans med sina arbetskamrater?
Nåja. Saker får bli som det blir. Nu fokuserar jag på hösten, för då ska jag vara frisk igen. Men tiden fram till dess kan nog stundtals bli ganska jobbig.
Som tur är har jag min älskade familj omkring mig.<3

1 kommentar: