torsdag 9 april 2009

Kunde inte sova

I dag skulle vi måla mina naglar. På en sjukhusavdelning! Hur tänkte vi? I kallelse efter kallelse uppmanas man att inte använda parfym eller andra starka dofter. Och där tänkte vi dra igång och måla naglarna! Ja, herre gud...
Detta var en av många funderingar jag "plockade ner" i natt när jag inte kunde somna. För det blev som sjuksköterskan varnade i går; en av biverkningarna med kortisonet är att jag kan bli uppspeedad och att det kan störa nattsömnen. Men, men... Jag fick i alla fall många funderingar utredda :)
I dag ska jag ringa Försäkringskassan och prata min framtida inkomst.
Dessutom ska jag ringa salong Bothén och boka tid för perukutprovning.
Ska också försöka ringa Vib-hälsan och prata om ett framtida "träningsschema". Jag vill inte helt tappa konditionen utan kan i stället kanske gå på löpbandet, cykla och göra andra lättare övningar. Dels för den sociala biten och för att få fortsätta gå dit tillsammans med familjen. En promenad dit tillsammans med mina goa ungar kanske blir tillräckligt. Vad vet jag? Allt sånt här får tiden utvisa. Jag kan bara ta dag för dag. Men jag kan ju ändå ha planer.
Självklart vill jag också försöka jobba i den mån jag orkar. Det tror jag också är en viktig bit i det här. Men, men. Allt får bli som det blir. Nu måste jag lära mig att fokusera på mig själv och sätta mig själv i första hand.
Snart ska vi iväg till sjukhuset för min första cytostatiskabehandling, men utan nagelmålning...

1 kommentar:

  1. Ibland blir det ju så med. Men naglarna går ju att måla annars med :)

    Imon kommer vi över till dig en stund. Älskar dig!

    SvaraRadera