torsdag 9 april 2009

Behandling nr 1

Så har jag genomgått min första cytostatikabehandling. Det tog hela dagen i anspråk.
Ett tidigare prov visade nämligen att min cancer var behandlingsbar med ett ämne som kapslar in och dödar cellerna. Så det droppet startade de med vid 11-tiden. Samtidigt togs tre blodtryck, vilka var jättebra allihop.
Efter 1,5 timme var det droppet klart och efter det följde knappt två timmars uppehåll innan den riktiga cytostatikabehandlingen tog vid. Den tog knappt 1,5 timme den med. Samma bra resultat på de tre blodtryckstillfällena där också.
Jag fick ingen reaktion på någon av medicinerna. Det enda är att jag är trött, trött, trött.
På lördag morgon ska jag tillbaka till avdelningen och få en spruta som ska hjälpa mina röda och vita blodkroppar att bygga upp sig igen. Och på tisdag morgon ska jag prova ut en peruk.
Det får bli allt för den här gången. Ska tillbaka till soffan igen. Får se hur sen kvällen blir. För den trötthet jag känner nu går inte att beskriva i ord.
Kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar