lördag 27 juni 2009

Väljer att må bra

När jag nu läste igenom de senaste blogginläggen får jag nästan en känsla av att det är en frisk person som skriver. Så är naturligtvis inte fallet utan de dagar jag kan så JAG VÄLJER ATT MÅ BRA. Sedan tycker jag ju det är roligt att skriva också... ;)
Hur mår jag i dag då? Vaknade som vanligt med en molande huvudvärk framme i pannan. Och det är fortfarande tungt att andas om än inte lika allvarligt som direkt efter senaste behandlingen. Värken i magområdet har suttit i sedan allra första behandlingen, så den (värken alltså) har blivit som en "vän" som inte vill släppa taget. Är trött och med mitt dåliga blodvärde finns det egentligen inte mycket krafter att göra något annat än att återhämta sig till nästa behandling. Näsa och ögon rinner (också det en biverkning av behandlingen). Det är ungefär så jag skulle kunna känna varje morgon när jag vaknar. Men, jag väljer att inte göra det.
Jag har fått mediciner mot värk, för att kunna sova, mot illamående, mot trög mage osv - och de senaste veckorna har jag valt att äta det fullt ut. Varför inte? Måste det synas på mig att jag har bröstcancer? (Det gör det ändå eftersom jag inte har något hår och med en fullt synlig infart i armen.)
I stället tar jag mina tabletter flera gånger om dagen och VÄLJER ATT MÅ BRA. Visst, medicinerna tar inte bort alla biverkningar, men det är sånt jag lärt mig leva med för JAG VILL MÅ BRA de dagar jag kan. Jag är nog ganska stark och detta sätt att tänka är nog inte alla förunnat. Men nu har jag förmånen att vara ganska positiv mitt i allt detta och kan VÄLJA ATT MÅ BRA. Då kan även jag tillåta mig att njuta av vardagens små glädjeämnen.
Men mitt i allt detta är det en förbannat tuff "resa" jag går igenom.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar