tisdag 9 juni 2009

Gör så mycket

Två dagar har gått sedan jag skrev senast. Tänk vad tiden går fort när man mår bra. :)
Nåväl. I söndags var jag och dottern på turné. Först var vi hos svärmor/farmor och fikade. Sedan var vi iväg och köpte datastol och blommor. Och efter det till Maxi och handlade mat. Sedan var jag helt slut. Men kul hade vi. Och det gällde att passa på att göra allt sånt medan vi hade bil. Han som normalt har bilen annars var ju till Berlin. ;) På kvällen var hela familjen samlad till middag här hemma.
I går då? Vad gjorde jag då? Jo, jag plockade här hemma i vanlig ordning. (Ingen människa som ser det, men jag undrar hur det skulle se ut om jag inte gjorde det?) Sedan gick jag och dottern till sjukhuset för att lägga om infarten i armen. Nya rutiner gjorde att det som normalt brukar ta tio minuter i stället tog 35 minuter. Allt för att ännu mer undvika att få in bakterier under plasten. På eftermiddagen ringde andra dottern och frågade om vi skulle gå ut och gå när hon slutat jobba. Och det kunde vi väl... Men på kvällen värkte lederna, allra helst ryggen...
Nu håller jag på med, ja jag vet inte egentligen. Tömmer garderober, tvättar vinterjackor, flyttar skohyllan från hallen till garderoben, plockar ihop sånt som kan lämnas till klädinsamling, tvättar lakan.... Ni fattar att jag ligger efter ganska ordentligt va...?
Men nu ska jag brygga mig lite kaffe och sitta ner en stund. Måste lära mig att ta det lugnt även fast jag känner mig pigg, men ack så svårt det är när man känner att orken nästan finns där. Det är ju så mycket jag vill göra innan nästa behandling som sker redan på måndag....
Kramar

2 kommentarer:

  1. Härligt att du mår så bra. Vi har varit ute hela dagen, och lite nytta blev det med huset. Kul, han nöjd och fått mera lust att fortsätta.
    Kramar fån oss

    SvaraRadera
  2. Hej Inger
    Har fått din adress av Karin. Va bra du skriver nu vet man lite mera. Vi håller alla tummarna för att allt ska gå bra.
    Trevlig midsommar!
    Kram från Marianne o Anders

    SvaraRadera