söndag 21 juni 2009

Ny omläggning

Så har även midsommar passerat. Har ätit sill och (nej, nej, inte nubben) jordgubbar. Massor av jordgubbar. De innehåller järn (säger de lärde) så det är väl bara att smacka i sig. Bra med något som är nyttigt - och gott. Har annars inte gjort så mycket, men ändå mått ganska ok. Var i Askersund och åt glass på midsommarafton. Inte så jobbigt att åka bil. Sedan for vi runt här i stan för att hitta någon öppen affär för att köpa ost. Det blev en ost på macken. Så midsommarmaten var därmed räddad.
I går var jag tvungen att ta mig till sjukhuset för att få infarten i armen omlagd. Fan också. Den hade blödit på natten. Hur förhindrar man det? Sover inte armen också när jag sover? Tydligen inte. För den hade blödit ganska rejält. Men nu är den bra igen. Och i natt har den inte blödit... (hm).
I dag vet jag inte vad det blir. Vädret är fint, men vad fan... Jag orkar ju inte gå någon längre sträcka. Måste i alla fall ta mig till en hälsokostaffär och köpa blutsaft. En illasmakande vätska som bygger upp mitt blodvärde. Men jag känner att jag behöver något för att återhämta mig. För återhämtningen blir tuffare och tuffare för varje behandling. Och nu känner jag i både huvud och kropp att blodvärdet är lågt. Orken finns helt enkelt inte.
Men jag kämpar på - trots brist på ork. För jag är en seg jävel. ;) Och jag ger inte upp i första taget. Bara för att man är sjuk måste man ju inte tappa humöret. Det håller mig uppe - och min goa familj och alla ni andra.
Kramar i midsommartid

1 kommentar:

  1. Vet precis (nästan) hur du känner dig. Ska ha min tredje cytostatikabehandling på onsdag.
    Styrkekramar
    Barbro

    http://barbroax.wordpress.com/

    SvaraRadera