fredag 12 juni 2009

Hjärtat undersökt

Jaha. Så har man undersökt hjärtat också. För alla kvinnor som varit gravida kan det jämföras med en ultraljudsundersökning av barnet i magen. Och som vanligt såg jag inte vad som syntes på skärmen. Visst, jag "såg" hjärtslagen, men resten var bara en grå massa. Tydligen pumpade det i alla fall som det skulle, men de skulle granska bilderna lite mer grundligt nästa vecka.
Men vem f-n har beställt detta skitväder? Regnet vräker ner och det har varit mörkt hela dagen. Inget man blir glad av i alla fall. Då är det skönt att hålla sig inomhus. Synd bara om dottern som ska iväg med kompisarna ikväll. Fast nu har de bestämt att de inte ska tälta. Det kan jag tycka är ett bra beslut med tanke på att vädergudarna lovat mer regn i helgen, åtminstone på västkusten dit de ska. Men jag tror säkert de får några fina dagar tillsammans ändå. Och prata gamla minnen från USA. ;)
I dag fick jag ett fint kort från syrran. Hon och mamma sitter och pratar i grönskan i Guldsmedshyttan. Gulligt.
Nu ska jag ta helg. Eller kan man säga så när man går hemma hela dagarna? Jo, men det är väl helg för mig också. Känner på mig att det blir en bra helg. :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar