fredag 5 juni 2009

Dom har tagit studenten...

Har stått och tittat en stund när studenterna "slängs" ut från gymnasiet som ligger tvärs över gatan. De skriker och är glada, men ack vad de ser frusna ut. Annat var det förra året den här dagen. VILKET VÄDER! Solen sken från klarblå himmel och det var VARMT. Minns att våran student kom hem efter varvet på stan och att hennes klänning var blöt av svett. Det blev en snabbtvätt innan hon försvann iväg senare på eftermiddagen igen. Tänk att det är ett år sedan... Och under det här året har hon hunnit flytta ihop med sin pojkvän i en lägenhet här på stan och de har skaffat två katter. Love.
Just nu går mina tankar till min andra dotter som sitter med sin tenta på universitetet. Där har hon suttit sedan klockan 10 och ska sitta ytterligare tre timmar. Men så har hon kämpat inför det här också. Och hon var ganska laddad i morse. Jag tror jag får hem en dotter i eftermiddag som kommer vara helt utflippad. ;) Det är nämligen en ganska vanlig reaktion hos henne när hon varit fokuserad en längre tid. Älskar dig.
Själv mår jag rätt ok. Har sovit gott i natt också. Det gör underverk för humöret. Det värker i lederna, men inte alls så mycket att jag behöver tugga i mig värktabletter hela dagarna. Just nu räcker det med några Ibumetin om dagen. Därför hoppas jag kunna göra något utanför lägenhetens väggar i helgen - en helg när maken ska till Berlin.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar