fredag 26 juni 2009

Semesterdag

Från och med i går har en semesterdag fått en helt annan innebörd. Tidigare har jag sett det som en ledig dag från jobbet för att göra något man måste. Men nu är det alltså annorlunda. Ska jag berätta varför?
Jo, jag, äldsta dottern och sonen bestämde att vi skulle göra något utöver det vanliga i går (och det är ju ganska mycket som räknas dit nu med tanke på min situation). Vi klev upp tidigt (ja, ja, för er som sover hela nätterna är halv nio inte speciellt tidigt - jag vet. Men nu är det mig vi pratar om...) och drog iväg söderut - mot Gränna. Fint väder. Sommarvärme. Glad stämning i bilen. Och jag hade stoppat i mig värktabletter för att klara dagen. Wow, vilka förutsättningar för en bra dag!!!!!!
I Gränna parkerade vi bilen och gick gatan fram och tillbaka. Det var ungefär vad jag orkade. Men oj vad bra det kändes. Jag hade ju en bil (med chaufför) som tog mig vidare. ;) Vi köpte självklart några polkagrisar och åkte sedan ner till hamnen i samma stad och spelade minigolf. Tur att det fanns många bänkar att sitta på för det var 18 äventyrliga banon att ta sig igenom. :P
Efter det var vi hungriga och i hamnen fanns ett strandcafé. Där satte vi oss och beställde in nachos, baguette och ett glas rött för mig! Klockan 5 på eftermiddagen! Skit samma. Är det semesterdag så är det! Och som det smakade. Vinet alltså. Det var jättehärligt att känna att det verkligen var gott igen. Humöret på topp alltså! :)
Efter det åkte vi till Jönköping och A6, köpcentrat alltså. Där tröt orken. Men dottern hann ändå köpa både det ena och det andra.
Därefter körde vi hemåt. Vädret var fortfarande underbart och med två crazy ungar i framsätet gick resan fort. Stopp för lite hamburgare och korv blev det dock innan vi var hemma. Då var klockan 22 och jag var TRÖTT. Men gud vilken härlig dag jag haft. Och med den i minne vet jag att jag både vågar och kan lämna lägenheten och stan för en eller kanske några dagar.
Vart maken var? Ja, inte jobbade han i alla fall. Nä. Han var och är på ytterligare en resa till Tyskland för att införskaffa sig mer kunskap om bilmärket VW. Så honom går det ingen nöd på.
Nu är det en ny dag och jag känner mig lite eftertrött. Men jag har sovit gott och vädret är fortfarande fint.
Och jag längtar efter fler semesterdagar.
Kram

1 kommentar:

  1. mamma vill att alla ska kommentera mer! hon tycker det är kul att få kommentarer

    SvaraRadera