onsdag 3 juni 2009

Röstat och fikat

Eftersom jag aldrig mått så här tidigare är det svårt att veta hur man ska agera när det är som tyngst. Som i går kväll till exempel. Humöret var på botten och jag var ensam. Och tv:n hägrade ju inte precis. Normalt brukar jag inte vilja ringa någon när jag är på dåligt humör, men i går kväll gjorde jag annorlunda. Jag ringde mamma. Och vi hade egentligen bara ett helt vanligt mor-dottersamtal, men oj vad det kändes skönt efteråt. Jag fick dessutom chans att skratta lite eftersom hennes svar är "uppåt väggarna" ibland när hon inte hör vad man säger. Inget elakt menat för hon skrattar åt det själv. ;)
Och i dag har jag varit och röstat. Jag fick sällskap av dottern och hennes studiekamrat (som återigen sitter här hemma och råpluggar till tentan). Därefter gick de hem. Jag gick en sväng på stan, satte mig en stund och vilade och gick sedan en stund till. Och kan ni tro det - jag köpte mig en kaffe latte! ;)
Nu ska jag läsa lite och ta det lugnt.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar