onsdag 27 maj 2009

Vill kunna sova en hel natt

Sedan den här "resan" började med cellgifter (taxotere och herceptin), injektioner för att tillverka blodkroppar samt PICC-line har min sömn tagit stryk. Inte en natt går utan att jag har svårt att somna (tar ofta flera timmar) och att jag sedan störs i sömnen av värk, toalettbesök eller något annat. Vid insomnandet är det inte så att jag ligger och funderar eller grubblar. Nej, det är bara så att jag inte kan somna. Och så ser det ut kväll efter kväll. Tills i torsdags förra veckan...
Då testade jag insomningstabletterna jag fått utskrivna. Visserligen somnade jag inte på en gång, men jag fick sova hela natten. Som jag kände mig utvilad dagen efter. Kan vara att miljön i Sälen påverkade också. :)
Men det finns annat som stör nattsömnen också. :( Som ombyggnaden av köpcentrat tvärs över gatan till exempel. Är det inte något aggregat som står och brummar över natten, så är det vatten som forsar längs gatan - eller så börjar de jobba vid 6-7-tiden på morgnarna. Någon som är avundsjuk? Kanske är det priset man får betala för att bo centralt? :/ Fruktansvärt irriterande i alla fall.
I dag har värken kommit igång i kroppen igen och jag är trött. Men det är bara att ta det lugnt och se tiden an. För nästa vecka är allt mycket bättre igen. :)
Kram på er.

1 kommentar:

  1. Du är så duktig som kan tänka så!
    Du är ju välkommen hem till oss och sova om sömnen störs för mycket. Det hoppas jag du vet :) (fast jag tror jag vet att du vill sova i din egen säng)

    Tänker i alla fall massor på dig. Tänkte svänga förbi i kväll en stund, men först ska vi kolla på Sara som ska på bal :)

    Älskar dig!

    SvaraRadera