tisdag 5 maj 2009

Tuffa dagar

Gårdagen vill jag helst bara dra ett streck över. Värk i kropp och mage som gjorde att jag kallsvettades och kände mig svimfärdig. Fan vad tufft. Sängläge är bara förnamnet en sådan dag. Nu kan jag faktiskt förstå att det fanns en mening när vi köpte våra nya, härliga sängar förra året.
Men när det är som tuffast - det är då ni dyker upp. Som i går.
Först ett sms som peppade mig att kämpa på.
Framåt eftermiddagen ringde det på dörren och det kom ett chokladbud. :) Den chokladen ska bli god att mumsa på bara jag känner mig bättre i magen. Blommorna som följde med leveransen var också jättevackra liksom den söta lilla nallen. Du vet när jag behöver det som bäst.
Senare på kvällen fick jag ett sms att jag är välkommen att äta rabarberpaj i morgon eftermiddag. Bara orken finns där så ska jag banne mig ta mig dit och avnjuta det.
Nu är förhoppningsvis det värsta gjort efter behandling nr 2 och det är bara att sätta fokus framåt igen. Jag vet ju att det blir bättre och nu har jag en del att se fram emot. Sälenresan om två veckor kanske kan bli av eftersom behandling nr 3 blev framflyttad från torsdag till måndag. Det vore kanonskönt med lite luftombyte. Och helgen därpå är det dags för Peter Carlsson och Blå Grodorna i Dalhalla. Då ska vi bo över hos ett par kompisar som har sommarhus där uppe.
Ta hand om er.
Kram

2 kommentarer:

  1. Mys!

    Du är så stark mamma! Helt fantastisk!

    Sälen håller vi tummarna för!

    Älskar dig!

    SvaraRadera
  2. Tack för sms:et igår - uppskattar att du orkar komma ihåg och bry dig!
    Alla småbarnen ringde och sjöng för mig - det var en upplevelse. Tänk att alla tre kommer ihåg hela texten!
    Hoppas att du mår allt bättre frammåt helgen och att solen skiner på vår balkong. På söndag kanske vi kan ses där på en fika. Kram på dig - vi hörs! Karin

    SvaraRadera