måndag 11 maj 2009

Födelsedag

Grattis på mig för i dag fyller jag år! :D
Blev ordentligt uppvaktad i morse med både sång och paket av hela familjen. Älskar er. Nu har jag mycket att se fram mot - både middag och en resa till varmare breddgrader. Dessutom kan jag äntligen dricka kaffe i sådana koppar som gör kaffet extra gott att dricka. Samtidigt som jag avnjuter kaffet är det kanske läge att sitta och trampa på fotspikmattan? Någon som är avundsjuk? :)
Skönt att fokus inte ligger på sjukdom och elände för en gångs skull. Men med dagens uppvaknande kan det inte annat än kännas bra.
I går var också en bra dag. En lugn förmiddag följdes av kaffe (äntligen ;)) på Änggatan. Nice. Efter det tog vi med oss ungdomarna för att äta en läcker sallad hos och i trevligt sällskap med dotterns svärföräldrar. Det blev en härlig kväll i värmen på altanen.
Och i dag fyller jag alltså år.
Kram

2 kommentarer:

  1. Ja grattis på dig. Idag är det din födelsedag. Minns den dag då du föddes. Tror det var en onsdag.Mamma åkte in vid 13 tiden. Jag höll tummarna för att det skulle bli en syster som jag hett önskat mig så länge. Pappa kommer hem senare på kvällen och talar om att jag fått en bror till. Besvikelsen lyste säkert i mina ögon. Skriver brev till mamma som pappa tar med nästa dag till BB. Är glad trots allt för en lille bror och vill att han ska heta Lejf Benny. Pappa kommer sen hem, och har ett snett leende på sina läppar. Han hade lurat mej. Hade fått min syster som jag hett önskade mej. Ingen var gladare än jag. Mamma var inte så glad att jag blivit lurad. Nu väntade jag bara på att mamma och min syster skulle komma hem.Har alltid varit stolt över min "lilla" syster.
    Fortsatt skön födelsedag önskar jag dig
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättegrattis på födelsedagen!!!
    Det var jättetrevligt att ha er hos oss igår och skönt att se att du såg så pigg o fräsch ut efter allt du får utstå.
    Kram på dej!

    SvaraRadera