torsdag 14 maj 2009

20 år

Hej å hå. Här går dagarna en i sänder. Någon som trodde annat? Försöker vara ute så mycket jag orkar. Går kortare promenader, sitter ner och kollar på alla människor som rusar förbi eller smiter in och fikar någonstans. Livet kan tyckas ganska soft, men jag skulle gärna byta det mot ett vanligt där jag går till jobbet varje dag. För jag saknar jobbet och mina arbetskamrater.
Har dessutom varit lite förkyld de senaste dagarna. Kan det vara min kära son som delat med sig av sina baciller?! Tack för det i så fall. <3
Annars rullar det på som sagt. En konstig sak är att man vänjer sig fort, som med mitt kala huvud till exempel. Det är ju inte helt kalt. De gråa stråna stretar emot och sticker upp som små bebishår. Men jag har vant mig vid det och att använda peruk - även om den rackarn både kliar och sticks efter ett tag. :P Positivt är också att det är väldigt enkelt att fixa frisyren innan man ska gå ut.
Kanske undrar någon varför jag gett detta inlägg titeln; 20 år. Ja, inte är det min ålder (även om det kunde vara ett önsketänkande...). Förklaringen är ganska enkel. I går firade vi nämligen 20-årig bröllopsdag. Vi lunchade tillsammans, vilket inte sker alltför ofta på vardagarna, men presenten fick jag redan två dagar tidigare - nämligen en resa för två till Thailand i vinter. <3 Så jäkla nice!!!!! Kommer på mig själv med att dagdrömma om det ibland. :D
Men först resan till Sälen om en vecka.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar