fredag 17 juli 2009

Ny kallelse

I går morse, när jag och maken satt vid frukostbordet och planerade vad vi skulle göra, så damp det ner ytterligare ett brev från sjukhuset med posten. Jaha, vad var på gång nu då? Jo, nu ska jag dit den 7 augusti på ytterligare en bröströntgen. Men i stället för att spruta i mig kontrastvätska denna gång så ska jag DRICKA det. Man har typ 2,5 timme på sig att dricka upp det. Jag har gjort det förr och då höll jag på att kräkas! Fan vilken ångest jag har för det. Hur ska jag göra för att skaka av mig alla negativa vibbar inför det? Jag kan ju inte gå dit och VETA att jag kommer kräkas. Då gör jag säkert det också.... Nej, positiva tankar var det. Hur fan nu det ska gå till?!
I alla fall. Makens och mina planer tog fart och vi bestämde oss för att ta en biltur. Himlen var blå och det var varmt. Bilen tog oss genom det gröna landskapet längs småvägar till Arboga. Där satt vi och njöt på en bänk en stund innan vi njöt av lite fika vid torget. Sen bar det av hemåt.
I går beställde vi färja till Gotland. Vi åker på onsdag när jag varit på läkarrond. Det blir bara två övernattningar - tyvärr - men vi laddar för två härliga dagar tillsammans med mellandottern. Hon har lovat visa oss öns alla pärlor. Åh, vad jag längtar.
I dag ska vi fortsätta städa. Vad kul det lät... Nåja, då slipper vi ju det nästa vecka. Alltid en fördel.
Och i morgon är det släktträff. Kul.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar