måndag 6 juli 2009

Behandling nr 5

Jaha, så var den också gjord - behandling nr 5. Jippi!!!! Nu är det fan i mig bara en kvar!!!!!! Tänk att jag är så nära målet... Mitt i allt detta är jag så himla glad.
Allt har gått bra i dag. Maken har varit med som stöd. Vi intog dessutom lunch i personalmatsalen på sjukhuset för behandlingsdagarna har en tendens att bli ganska långa. Just nu känner jag mig ganska trött.
Läkaren var förundrad över mitt blodvärde, hb 114, som är högt för att vara cancerpatient med så mycket medicinering. Jag sa som det var, att jag dricker blutsaft. Det hade han hört andra som gjort också och att även de haft bra blodvärde. Men tyvärr är det inget han får rekommendera eftersom det inte är "medicin".
Innan behandlingen var jag dessutom till vårdcentralen och tog ut spiralen. Eftersom det var en hormonspiral gynnar det skitcancertumören och jag rekommenderades att plocka ut den. Sagt och gjort!
En tuff dag är snart till ända. Ska se till att jag får i mig lite mat. Sedan blir det väl tv:n igen kan jag tänka. "Lotta på Liseberg", ett allsångsprogram som är lite väl segt, men det är ungefär vad som bjuds.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar