onsdag 22 juli 2009

Läkarrond och Gotlandsresa

I dag var jag på läkarrond. Hade med mig maken och äldsta dottern som stöd. Och det kändes skönt när besöksrummet fylldes av sex personer utöver oss (läkare, läkarstuderande och sköterska från kirurgen, läkare och sköterska från onkologen och så var det ytterligare en sjuksköterska). Läkaren från kirurgen var samma som jag träffade den 1 april när jag fick beskedet och han var lika trygg i dag. Han kände på bröstet och kunde konstatera att behandlingen gjort verkan. Tumören är 4-5 centimeter stor. Operation blir den 27 augusti. Känns så jävla skönt att veta att cellgiftsbehandlingarna som jag gått igenom (den sjätte och sista på måndag) har haft någon mening.
Efter operationen ska jag genomgå strålbehandling måndag-fredag i fem veckor. Tydligen ger det inga biverkningar utöver att huden kan bli röd. Men det kan jag faktiskt stå ut med. Utöver strålbehandlingen ska jag fortsätta ta antikropparna (som jag hittills fått i samband med cellgiftsbehandlingarna). De ger heller inga biverkningar. :)
Nog om sjukdomar. Fan vad trist det blir att bara skriva om sånt. Då är det roligare att berätta att barnens kusin fick en liten Emil i måndags. Grattis. Ska bli så mysigt att träffa honom.
Nu måste jag sluta så att vi inte missar båten till Gotland. ;)
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar