tisdag 14 juli 2009

Piggare igen

Jaha. Så var det en ny dag. En dag när jag känner mig bättre än dagen innan. Det ni! Det är stort! I går var vi förresten i Nora och käka lunch på en grekisk restaurang. Det var över förväntan. Mycket gott! I går var jag också på apoteket och köpte ögondroppar. Ända sedan den här jävla behandlingen började så har jag haft problem med torra ögon och framför allt på nätterna. Men tror ni jag kommit ihåg att köpa ögondroppar? Nej. Just det. Men i går gjorde jag det och i natt när jag vaknade var det första gången på länge som det inte kändes som om jag hade ett helt grustag i ögonen. Det var nice.
Önskar bara att det fanns någon medicin för att få rätsida på magen. Fast nu är den också bättre. Men den har betett sig för jävligt rent ut sagt. Vet inte hur många gånger jag tvingats gå på toa på dagarna och då vågar man ju inte heller lämna lägenheten. Men i går och i dag har den visat sig från en lite bättre sida, så vi får hoppas att det håller i sig. Suck.
Måste berätta en annan sak. Jag har i säkert ett halvår pratat om att jag vill ha fönstrena tvättade. Det är inget man gör i en handvändning. Vi har nämligen 26 stycken! Plus ett överfönster till vart och ett - och vi har cirka tre meter i takhöjd! Det är stege som gäller! Maken har pratat om att göra det på semestern. Men med trasiga höftleder kan han inte göra mycket...
Men så i går kväll. Ja, jag menar kväll. Då fick äldsta dottern och sonen ett ryck. De började tvätta fönstrena! Och jäklar vad fint det blir. Nu kan vi se ut. ;) Ja, gud vilka ungar jag har. De är bara bäst. Älskar er massor - allihop.
I dag är det tippen som gäller. Har haft grejer stående i lägenheten i - ja, jag vet inte hur länge - som ska slängas på tippen. Men har det blivit gjort? Nej. Men nu jäklar. Nu är det fart minsann. Det blir nog några lass innan allt är väck. Underbart.
Nu märks det att jag börjar bli piggare, för inläggen blir långa. Men det är ju semestertider och det kan bli en hel del skoj framöver om jag bara piggar på mig. Först ut är släktträffen i Guldsmedshyttan på lördag. Det ska bli skitskoj. Hoppas bara att vädret är med oss.
Men vi skrivs nog innan dess.
Kramar

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Så skönt att du känner dig piggare! Man blir ju så glad när man orkar göra något! Önskar dig många fina dagar framöver!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  2. Härligt att kroppen börjar vilja va med igen!
    Nu har du iaf snart tagit dig igenom alla odrägliga beh. Heja dej! Du är så stark.

    SvaraRadera