fredag 3 juli 2009

Lider i värmen

Nu får värmen ge sig. Jag orkar inte med den mer. Pust. Har aldrig någonsin tidigare lidit så av värmen. Det har mest blivit att jag suttit hemma de senaste dagarna. I går var jag tvungen att ta mig till sjukhuset för att lägga om infarten i armen. Men det var svettigt. Hade dessutom fått värmeutslag (som kliar!) under plasten som skyddar infarten, så de ändrade läget och lade slangen uppåt på armen i stället.
I går fick jag också en kallelse till en läkarrond den 22 juli då både kirurg- och onkologläkare ska titta på mitt bröst och se om det blivit så mycket bättre att det går att operera efter den sista cellgiftsbehandlingen. Bättre har det blivit. Det kan jag både se och känna. Bröstet är inte alls svullet längre och tumörjäveln har fått vad den tål (ha) och minskat betydligt i storlek.
I kväll åker mellandottern till Gotland för att stanna där i två långa månader. Hur ska jag klara mig utan henne så länge? Puss. Hon ville i alla fall att vi skulle fika tillsammans i dag och umgås lite innan hon åker. Sedan dröjer det ett tag innan vi ses. Men kanske, kanske, kanske tar vi oss en kort tur till Gotland senare i sommar om jag orkar. Har varit i Visby över en helg för många, många år sedan, men minns inte så mycket av hur det såg ut, så det skulle vara kul att se det igen.
Nä. Nu ska jag tömma diskmaskinen och röja i köket.
Kram

1 kommentar:

  1. Åh mamma. Jag saknar dig redan. Hoppas ni orkar komma och hälsa på! Imorgon ska jag få upptäcka Visby och idag har jag fått lära känna släkten.

    Du är bäst som orkar med!

    SvaraRadera