söndag 16 augusti 2009

Sjukhusbesök igen

Helgen närmar sig sitt slut och det är snart måndag och sjukhusbesök x 2. Först klockan 9 ska jag få Herceptin (antikroppar via dropp), men det borde inte ta mer än en halvtimme eller nåt. Sedan ska jag iväg och ta prover. Och klockan 13 ska jag vara på kirurgavdelningen för att prata om min operation nästa torsdag. Det blir till att tillbringa så gott som hela dagen på sjukhuset. Men så har jag ju inte varit där på ett tag nu och morgondagens besök är ju inget som ger några biverkningar direkt. Skönt!
Annars har helgen varit bra. Var faktiskt till Stockholm i går och visade upp Harry för mamma. Hon tyckte (naturligtvis) att han var söt och han skötte sig exemplariskt. Inget kiss inne alltså! ;)
I dag upptäckte vi hans första fästing. Blä. Det är nackdelen med att ha djur. Men vad har egentligen fästingen för uppgift i vår flora? Ingen vettig sådan kan jag tänka. Mer än att suga blod från våra fyrbenta älsklingar.
I kväll är det friidrotts-VM på TV som gäller. Har en 100-metersfinal att se fram emot. Sånt är spännande.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar