måndag 17 augusti 2009

Lång dag

Har varit på sjukhuset från klockan 9 till 15.30!!!! Och mycket väntan blev det....
Först fick jag ju antikroppar (som personalen väljer att kalla cytostatika, vilket i mina öron låter så negativt. Antikropparna är ju inget gift, så jag kommer fortsätta kalla det för vad det är - antikroppar.). Sedan gick jag till provtagningen och tömde mig på tre provrör med blod. Blodvärdet låg i dag på 108. Ganska lågt, men med tanke på hur dåligt jag mådde efter den sista behandlingen, så är det inte konstigt. Det blir bättre bara jag får i mig lite (eller mycket) blutsaft.
Sedan åt jag lite lunch och tog det lugnt. Läste tidningar och väntade på maken som ville vara med när jag skulle till kirurgmottagningen.
På kirurgmottagningen träffade jag i tur och ordning en läkare, sjukgymnast, sjuksköterska och narkosläkare. Mycket information på kort tid blev det.... Fick i alla fall beskedet att tumörjäveln svarat ordentligt på cytostatikan och att det var bra tid för en operation nu.
Operationen tar 1-1,5 timme, men när läkaren fick se att jag har ganska stora bröst så sa han att det kanske tar lite längre tid. Hm. ;) Då tar de bröstet och lymfkörteln under höger arm och sätter in en port.
De sätter in ett dränage eftersom såret under bröstet blir ganska stort. Beroende på hur mycket vätska som kommer ur detta dränage så får jag stanna på sjukhuset 1-3 dagar efter operationen. Låter som om jag kan få tillbringa helgen om två veckor på sjukhus eftersom jag opereras på torsdagen.
Men allt det där tar jag då. Nu är nu och jag har fullt upp med att gosa och busa med Harry. Just nu ligger han helt utslagen. Men det är bara för stunden. Det har nämligen visat sig att det finns en hel del krut i honom! Vi har våra duster med honom ibland.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar