söndag 30 augusti 2009

Hemma från sjukhuset

Nu är jag hemma igen. Vätskan i dränaget var 90-100 ml i morse när jag kom, så läkaren tyckte att jag kunde skrivas ut. Det betydde mycket. Genast kände jag mig piggare och gladare. Dränageslangen togs bort och nålen i porten likaså. Och jag var fri! Fri från allt vad sjukhus kan tänkas just nu.
Och jag fick ett nytt bröst! Fast inget riktigt förstås. Det var ett i tyg som läggs i bh-kupan. Snacka om att det kändes skönt jämfört med när jag lämnade sjukhuset i går. Då såg det läskigt ut. Alldeles tomt på höger sida. Ska få ett annat inlägg senare, men först måste alla sår läka.
Det som är värst just nu är fortfarande porten som stundtals svider som 17. Men enligt uppgift blir det bättre på ett par dagar. Så det får vi väl hoppas.
Återbesök på sjukhuset blir den 9 september. Då får jag reda på allt om operationen. Nu känns det bara skönt att allt det här är över. Snart är det dags för nästa fas - strålningen. Men det tar vi då. Som sagt nu är nu och nu känns det rätt ok.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar