måndag 10 augusti 2009

Ledig vecka

Jippi! En hel vecka utan ett enda sjukhusbesök. Det har inte hänt sedan början av april och jag måste säga att det känns skönt. Dessutom mår jag bra. Så kan det bli mycket bättre? Jag måste ändå säga att allt gått riktigt, riktigt bra fram tills nu. Även om det varit otroligt jobbigt många gånger.
Och sjukhuspersonalen har varit underbar. Nästan så att man har lust att bjuda hem dem på kaffe.... ;) Så jag har bara gott att säga om sjukvården, från vår läkare på vårdcentralen till överläkaren på onkologen.
För att prata om något annat så kan jag berätta att vi tog med fika, korv och en engångsgrill och tillbringade eftermiddagen i går under ett skuggande träd i Sommaro. Även svärmor var med. Och så Harry förstås. Det blev några härliga timmar i värmen.
Men i dag är det vardag igen. Maken har börjat jobba och det är bara en vecka kvar tills sonen börjar skolan. Vart har sommaren tagit vägen egentligen? Visst har det väl gått fort? Och inte så mycket har vi gjort heller. Mest varit hemma. Men det har varit skönt och slappt. Annars innebär ju semester en jädra massa måsten och farande hit och dit. Men i år har vi alltså tillåtit oss att bara vara.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar