onsdag 26 augusti 2009

Operation i morgon

Min vana trogen så är det något som är oklart när jag ska göra något. Så också inför morgondagens operation. När jag ringde kirurgiska avdelningen i dag så sa de att jag ska opereras på eftermiddagen. Ingen tid alltså! Det innebar att sköterskan som svarade inte hade någon uppgift när jag skulle vara inne. Pust...! Men vi bestämde att jag ska vara där klockan 10 och så får jag vänta tills det blir min tur. Jag är i alla fall nr 2 som ska opereras på eftermiddagen. Känns skönt att det äntligen ska bli av. Jag kan inte säga att det känns nervöst, men lite upptriggad känner jag mig ändå. Det är ju inte varje dag man opererar sig direkt....
I dag har vi varit till veterinären med Harry. Han skulle ha sin andra valpspruta. Det gick jättebra. Han märkte inte att han fick spruta en gång. Däremot märkte han när vi fick hjälp med kloklippning. Han har nämligen betett sig illa när vi ska klippa klorna och då tycker vi så synd om honom. Snacka om blödiga hundägare.... I alla fall så fick vi hjälp i hund- och kattbutiken intill veterinären. En av dem höll i Harry och den andra klippte. Och Harry kissade på sig.... Men personalen hade varit med förr. Och Harry lugnade ner sig efter en stund. Men det var jobbigt för oss att titta på....
Nu är vi hemma och allt är lugnt igen. Bara att ladda inför morgondagen. Jag skriver så fort jag är hemma igen.
Kramar

1 kommentar:

  1. LYCKA TILL MED OPERATIONEN! Ska tänka på dig!
    Fick min 6:e cytobehandling igår. Jag ska opereras om 3-4 veckor.
    Många kramar!
    Barbro

    SvaraRadera