torsdag 3 december 2009

Skitkallt både ute o inne

Tyvärr har vi en lägenhet vars temperatur strävar efter att följa yttertemperaturen. Inte så att vi kommer ner i minusgrader inomhus (även om det känns så just nu....), men är det minusgrader ute borde elementen elda på som fan. Nä. Hos oss är de kalla. Eller kanske lite ljumma. Här sitter vi med tjocka tröjor, tofflor och filtar för att inte frysa ihjäl. Ska de behöva va så?Nä. Det tycker inte vi heller. Så vi har fått fastighetsskötaren att komma och kolla elementen flera gånger. Men är det nåt fel?! Nää. De fungerar som de ska. Men borde det inte komma värme ur dem då?? :/
Fick i alla fall min behandling i måndags - och svinvaccin nr 2. Den kvällen var inte kul. Hade ont i kroppen så jag mådde illa. Troligtvis en kombination av både och. Men i dag är det bättre.
Har varit ute med Harry i kylan. Det är så kul när han kommer till de stora geggpölar där han normalt brukar skita ner sig långt upp på magen. Det är ju inga geggpölar längre. De är ju frusna och isen knakar under honom. Och så halkar han. Riktigt kul att se - nästan som Bambi på hal is...
I dag har sonen varit hemma från sin praktikplats för han kände sig dålig i morse när han vaknade. I morgon åker äldsta dottern med sin kompis till Orsa över helgen och på söndag ska jag och mellandottern baka. Efter det ska vi gå till Stortorget och se O Helga Natt (som filmas för att sändas i tv på julafton). Sedan är det bara en vecka kvar innan jag åker upp till Alfta för en veckas rehab. Och sen när jag kommer därifrån är det inte ens en vecka kvar till julafton. Får se hur den blir i år. Verkar som om vi blir ensamma. I år känns det extra viktigt att ha en mysig jul eftersom livet varit lite extra tufft mot oss. Underbart att mellandottern och hennes sambo blir kvar i stan och firar med oss i alla fall. För på juldagen drar de ner till Göteborg och firar med hans släkt. Får se. Har pratat med syrran om att fira tillsammans med dem någon dag i jul om de kommer upp till stugan. Jag är ändå säker på att vi kommer få det mysigt för jag har världens bästa familj. Puss på er.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar