torsdag 17 december 2009

Sankta Lucia

Luciadagen passerade i söndags utan att jag fick se något luciatåg. Men nu i kväll kom Alfta Lucia med sina tärnor och sjöng så fint för oss. Efter det bjöds det på lussebulle och pepparkakor. Som jag längtat.... Har inte blivit något fikabröd på hela veckan. Ni fattar va? ;) Vilken abstinens! Men man klarar sig utan det också - ett tag...
Ja, sen har vi fortsatt pratat i grupp och jag fick feedback - och positiv sådan - av en kurskamrat. Hon uppfattade mig som den person jag vill vara, en framåt, oblyg person med mycket energi och inte den där blyga lilla stackaren som jag ser inom mig. Fattar ni vad jag går och bär på?! Sånt borde alla få höra nån gång. :)
Sen var jag ute och gick på lunchen. 13 grader kallt. Brrr. Och massor av snö. Det var såååå mysigt och riktigt knarrade i snön när jag gick. Var nere på byn och köpte mig en veckotidning. Vet inte om det blir så mycket läsning i kväll. Det blir väl till att packa för i morgon bär det hem igen. Blir hämtad av äldsta dottern och sonen. Och Harry förstås. Min bästa Harry. :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar