lördag 28 november 2009

Älskar att julpynta

Tänk att det är första advent i morgon. Och tänk att äntligen få fylla alla fönster av både stjärnor och ljusstakar. :) Jag älskar det. Det kan vi behöva denna mörka (och regniga) tid. Ska nog även gå på julmarknad här i stan i morgon. Måste få känna på stämningen lite. Det är så fint här i stan med all julbelysning. Man blir alldeles nostalgisk och jag börjar faktiskt längta till jul. Men först har jag ju en rehabvecka i Alfta att se fram mot. :)
Veckan har annars passerat utan några större problem. Skjutsade ner sonen och hans kompis till Jönköping och Elmiamässan (Dreamhacker) i torsdags. De var verkligen uppspelta över att få spela dataspel dag och natt fram till i morgon. De hade liggunderlag och sovsäck med sig, men det har tydligen inte sonen fått så mycket användning av i alla fall. Enligt vad jag förstår så har han sovit några timmar vid datorn.... Tur att de är unga.... En annan hade aldrig orkat.
Maken har kämpat på med sin nya höftled. Han försöker trappa ner på värktabletter, men det lyckas inte alltid så bra. Humöret är inte riktigt på topp då... ;) Älskar dig ändå.
Förresten. Vad är det för skitväder vi har? Ska det vara så här eller är det bara för att vi köpt hund? Man kan ju undra. Ändå är det skönt bara man kommer ut. Men så är det världens gulligaste hund man har i koppel också. Han har betytt hur mycket som helst för min återhämtning efter den förbannade sjukdomstiden. Blir varm i hela kroppen bara av att titta på honom. Fast det tror jag gäller hela familjen, att vi älskar honom jättemycket alltså.
På måndag ska jag till sjukhuset igen. Dags för antikroppar (Herceptin) och den andra svininfluensasprutan. På tisdag ska jag dit igen, men då ska jag ultraljuda hjärtat igen. Och sen blir det väl lite jobb i slutet av veckan.
Nu blir det räkor och aioli. Och citronmarängpaj i efterrätt. :) Sen blir det tv:n. Dansbandskampen....
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar