torsdag 3 september 2009

Ingen tömning

När man ser ut som jag gör på bröstet just nu, så vet man inte vad som är svullet och vad som är normalt. Men i förrgår kväll tyckte jag i alla fall att jag svullnade i armhålan och lite kring ärret över bröstet. Ingen värk eller så, men blev ändå orolig. Personalen på sjukhuset sa ju att det kunde bli så här. Att vätska bildades i operationssåret så att jag var tvungen att komma tillbaka så de fick tömma det.
Nåväl. Jag ringde dit och sköterskan sa att det räckte om jag kom som i morse. Sagt och gjort. Kravlade mig upp ur sängen strax före 7 (gäsp) efter en natt när jag legat sömlös åtminstone ett par timmar. Men när klockan ringde DÅ sov jag minsann.
På sjukhuset kände och klämde sköterskan på såret. Hon tyckte det såg fint ut - men visst - det var ju lite svullet. Hon körde därför in en ganska tjock nål för att få ut eventuell vätska. Men det kom inget. Hon trodde det kunde bero på att vätskan är ganska tjock. Nu låter det kanske lite äckligt att hon körde in en ganska tjock nål, men det var inget jag kände i alla fall. Anledningen stavas - tji känsel kring operationssåret. Det känns ungefär som om allt är bedövat. Men enligt sköterskan kommer känseln tillbaka. Det tar bara lite tid.
Resten av dagen har jag sovit. Och det behövde jag med tanke på hur natten var. Men nu jag pigg igen och funderar på om jag ska ta mig en promenad ut i det fina vädret med Harry. Låter inte som någon dum idé va?
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar