torsdag 17 september 2009

Första strålningen

Inga höftledsproblem här inte.... :)


Första strålningen är avklarad. Återstår bara 24.... (en varje vardag de kommande fem veckorna).
Idag fick jag min första strålning innehållandes flera strålningar från olika håll. Strålningarna är dock inte långa, allt från någon sekund till 10-12 sekunder. Men det har varit mycket kontroller innan sköterskorna kunde ställa in exakta inställningar. Och för att få dessa exakta inställningar har de ritat med tusch på mitt bröst, så det liknar kartan över Europa eller nåt. Inte läge för vare sig bad eller sol topless alltså.... Fast det tror jag inte jag skulle göra ändå. Ser rätt skumt ut med bara ett bröst faktiskt.
I går kväll var jag dessutom och ultraljudsundersökte hjärtat. Antikropparna kan ju påverka hjärtmuskeln (vilket de gör i 5 procent av fallen), men mitt hjärta såg fortfarande starkt och fint ut. Alltså kan jag fortsätta med antikropparna var tredje vecka. Väldigt roligt och uppskattat med ett positivt besked mitt i allt detta.
Förutom alla sjukhusbesök går dagarna fort med många promenader med Harry. Han växer så det knakar. Måste berätta en sak. Häromdagen skulle jag fylla på hans vattenskål. Såg att något låg på botten av skålen. Som tur var tog jag upp det och tittade. Det var en "guldplupp" som man fäster örhängen med. Genast började jag känna efter i mina öron. Jag har ju några örhängen som alla säkert vet...
Men inget saknades. Var tvungen att fråga dottern om hon saknade en plupp till örhänget. Och det gjorde hon. Hon hade tappat örhänget i sängen härom natten. Hur det hamnat i hans vattenskål förblir ett mysterium....
Kram

1 kommentar:

  1. Heja dej Inger!
    Nu har det krympt till bara 22 strålningar (blev det rätt?) kvar och sedan kan du lägga behandlingstiden bakom dej.
    Härligt också att pumpen din är frisk o kry.
    Kram Åsa
    Ps. Vad jättesöt han är, Harry. Ser nästan ut som en liten golvfäll.

    SvaraRadera