måndag 14 september 2009

Herrbesök på rummet

Har glömt att berätta, för när jag låg på sjukhuset så hände en ganska rolig/läskig sak. När man ligger så där så kommer det ju sköterskor och tittar till en i tid och otid. Detta görs även på natten. Så när klockan var 02 första natten efter min operation öppnas dörren till mitt och min rumskamrats rum. Eftersom jag inte sov speciellt hårt så var jag snabbt vaken och trodde naturligtvis att det var en sköterska. I stället stod där en fullt påklädd äldre man....
Jag tänkte; Vad handlar det här om? Vad gör han här? Och framför allt - VEM är han?
Han började surra om att han skulle hämta en kvinna och att de skulle gå hem. Men efter en stund kom han på att han skulle ha sina saker med sig hem. Och han trodde att hans saker låg på mitt bord. Mina glasögon försökte han ta och min sjal försökte han också ta eftersom han trodde det var hans kalsonger... Allt detta var ganska förvirrande.
Under tiden hade jag tryckt på larmknappen och en sköterska stod snart i dörren. Hon mumlade någonting om att han gått fel och tog med honom ut. Så här i efterhand kan jag skratta åt det. Men då var det ganska läskigt. Nog för att han var gammal, men man är ganska utlämnad när man ligger nyopererad och har svårt att röra sig.
Tur bara att han inte fick med sig min sjal. Undrar hur han skulle kunna använda den som kalsonger....
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar