lördag 26 september 2009

Hej mammas blogg!

Nu är jag här för att hlälpa mamma, och det är alltså Anna som skriver, dottern i sällskapet.

Det är så att mamma har startat en insamling på cancerfondens hemsida. Det är en insamling som går till rosa bandet, en insamling för alla som bryr sig, som vill hjälpa forskningen framåt. Den forskning som hjälpt min mamma genom hela den här processen. Utan den forskningen kanske det inte skulle gått så bra för henne som det faktiskt gått.

Jag älskar min mamma oerhört mycket och jag är sjukt tacksam över att forskningen gått framåt, men jag hoppas att den fortsätter att gå framåt. Inte bara för mammas skull, utan för alla dom tusentals kvinnorna som kommer drabbas i år, nästa år och alla år efter det. Kanske kommer dessa pengar även tillbaka till mig? Ingenting kan sägas säkert. Men! Jag tycker att alla som läser min mammas blogg, som lägger ned tillräckligt mycket tid och omtanke på att läsa hennes blogg för att se hennes utveckling, nog kan ni skippa det onödiga kvällssnackset, utelunchen eller hämtmiddag för att visa att ni bryr er.

Ni kan bidra anonymt eller visa att ni är med och bidrar, det är upp till er. Det går att skicka in pengar via ett sms, så det dras från telefonräkningen eller genom att gå in på mammas personliga sida och betala in via internetbanken. Jag tänker göra det direkt!

http://www.cancerfonden.se/sv/Rosabandet/Stod-oss/Olika-satt-att-ge/Starta-en-insamling/Insamlingar/?collection=1443


Sen vill jag bara avsluta med att säga till mamma att jag älskar dig. Det finns ingen som du, du är så speciell. Du har sån positiv energi, du bryr dig alltid och finns till hands om det är något. Du tror alltid det bästa om alla och vill alltis alla väl. Du är min förebild i livet, och om någon säger att jag påminner om dig blir jag stolt. Jag älskar verkligen dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar