fredag 16 oktober 2009

Varit på jobbet

I går var jag på jobbet för första gången sen i april. Det har hänt en del sen dess.... Ja, inte på jobbet menar jag utan med mig. Nej, på jobbet var det mesta sig likt. Kände mig otroligt välkomnad av alla. Jättekul att träffas. Ska bli skönt att så sakteliga försöka få en normal vardag tillsammans med er igen.
Men ska jag vara ärlig så var jag helt slut när jag kom hem på eftermiddagen. Värk i lederna och trött, trött, trött. Men så hade jag också varit på mitt första jobb på över ett halvår. Det var dags för oss i juryn för novelltävlingen att träffas och ranka de tio bästa novellerna. Sedan gick jag alltså till jobbet och efter det tog jag bussen direkt till sjukhuset och en ny strålbehandling. Intensivt, men en otroligt positiv dag.
Veckan har annars rullat på som vanligt med strålbehandlingar och hundpromenader varje dag. Har dessutom varit på mitt livs första "hudvårdsparty". Det var mellandottern som ville att jag skulle vara med. Och min hud behöver nog en del vård efter allt vad vi gått igenom tillsammans - huden och jag. ;)
I morgon fyller mellandottern 20 år. GRATTIS GUMMAN. Love you. På kvällen kommer hon och hennes pojkvän hit och käkar och sen ska vi alla göra något tillsammans, som jag tyvärr inte kan avslöja så mycket om ännu. Men det kommer bli jäkligt skoj. Och på söndag ska hon firas hemma hos sig.
Men hallå... I dag regnar det här. Ska det vara så? Är det det som kallas hundväder? Nä, fram för mer sol! De dagarna är bäst. :)
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar