fredag 9 oktober 2009

Strålis varje dag

Världens bästa Harry!


Strålis... Det låter nästan som ett smeknamn på en kompis. Och det har nästan blivit som en kompis, ja i alla fall om man tänker på personalen som ser till att jag får min strålbehandling varje dag. De är helt underbara. De bryr sig verkligen hur man mår. Och vi skämtar fast jag, i min ynklighet, ligger där i den stora maskinen. Kan det bli bättre? Då funkar det att gå och sjukhuset och få sin strålning varje dag.
Annars då? Ja, i dag har jag varit på sjukhuset och fått bröstprotes i silikon. Hittills har jag bara haft ett tygbröst med stoppning. Vilken skillnad det blev. Och känslan! Det är som natt och dag. Nu kanske kläderna hänger lite snyggare. Det känns verkligen bra för självkänslan.
Har dessutom fått ytterligare en kallelse till röntgen av bröstkorgen. Den 5 november ska jag dit. De ska väl se hur det ser ut efter operationen samt om de där jävla prickarna i lungorna förändrats.
Veckan har annars rullat på i ett rasande tempo. Fattar inte vart dagarna tar vägen. Försöker vara ute så mycket som det går. Men lederna gör att jag får ge upp ibland. I dag har jag i alla fall varit med äldsta dottern och hennes kompis och fikat och handlat. Det var jättemysigt.
I morgon bitti bär det av till Åmål och träff med Harrys kullsyskon. Gud vad kul det ska bli. Får se vem han är i kullen. Och på kvällen blir det Ladies Night med döttrarna. Vilken tjejkväll det blir! Och så får jag ju se snyggingen Martin Stenmarck. Tummen upp!!!!! :)
Och nu är det fredagkväll. Undrar om jag ska korka upp en vinflaska....
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar