måndag 9 november 2009

Bara en massa ????

Om jag blev så mycket klokare efter dagens läkarbesök vet jag inte. Det är bara ? som blir fler och fler. Fick i alla fall klart för mig att prickarna i lungorna försvunnit. Det kan innebära att det är cancern som spridit sig eftersom de påverkades av cellgifterna. KAN innebära alltså. De vet inte. Och så länge de inte vet, så vet inte jag. Oroande? Javisst. Men det är bara att gilla läget och fortsätta leva. För jag har ju så mycket att leva för. Ska i alla fall fortsätta ta antikropparna (Herceptin) var tredje vecka. Och skiktröntga bröstkorgen var tredje månad. Och ultraljuda hjärtat var tredje månad. Och....
Fick också klart för mig att cancern förmodligen inte är ärftlig. Det grundade de på att jag var över 45 samt att det inte funnits någon bröstcancer i släkten tidigare.
Annars mår jag rätt ok. Fick vaccination mot svininfluensan i dag när jag var på onkologen. Tydligen tillhör jag riskgruppen ändå fast de sa för tre veckor sedan att jag inte gjorde det. Ja, ja. Alla kan vi ju ändra oss.
I dag har förresten maken checkat in på sjukhuset. I morgon eftermiddag ska han operera höften. Han var lite pirrig, men det ska nog gå bra. Kanske får han komma hem på fredag. Det beror på hur allt går.
Nu har jag en del att fundera på. Ska i alla fall jobba i morgon för jag behöver något annat att tänka på.
Kramar

1 kommentar:

  1. Rätt inställning igen Inger! Heja dej!
    Håller tummarna för dej och tror på framtiden.
    Passar på att skicka med en stor skvätt återhämtningenergi till Rune också och ett jättegrattis på hans något annorlunda födelsedag.
    Ha det så gott!
    Kram Åsa

    SvaraRadera