lördag 21 november 2009

Solen skiner!

När jag vaknade i dag trodde jag inte mina ögon. Solen sken där ute! Måste säga att den senaste veckan varit både blöt och mörk. Men i dag var det alltså annorlunda. Som jag gillade det. :) Måste ta med Harry på en långpromenad och njuta av solen. Bäst att passa på.
I veckan som gick fick jag för övrigt en kallelse till ny ultraljudsundersökning av hjärtat. Ska dit den 1 december. Skönt att de håller koll på mig. Annars rullar dagarna på. Det är rätt ok. Det enda som inte släpper är värken i lederna. Ofta är jag stel som en pinne. Och det gör satan så ont att böja sig ner för att ta upp det man strax innan tappade. Ibland tänker jag att det får ligga där det ligger.
I måndags kom maken hem från sjukhuset. Med färdtransport. Och halvsittande på en bår. Men det var inte så allvarligt som det låter. Det handlade mest om att han ska vara försiktig så att inte höftleden går ur led. Men han har traskat på med sina kryckor här hemma i veckan. Visst, han har ont, men han kämpar på. Love you.
Har varit iväg till jobbet några dagar den här veckan. Ibland känns det bättre, ibland mindre bra. Har svårt att få feeling för skrivandet. Allt tar sån tid. Börjar tro att jag har för stora krav på mig själv. Kanske är det så?
I veckan har jag tackat ja till platsen på Alfta rehabcenter vecka 51. Det ska bli så skönt. Helgen innan ska vi åka upp redan på fredagen och umgås med goda vänner och min brorsdotter och hennes man. Det ska bli riktigt kul.
Nä. Nu ska jag gå en långpromenad med Harry. Tar nog med kameran och försöker få några fina bilder i det fina vädret.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar