torsdag 5 november 2009

Ny röntgen

Tur att det var min tur att gå ut med Harry i morse... Klockan 7.15 kom jag nämligen på att proverna ska tas minst två timmar innan röntgen - och dit skulle jag 9.45. Alltså hade jag en halvtimme på mig att göra mig i ordning och ta mig till sjukhuset. :P Nu var det ju (som tur var) så att maken fortfarande var hemma, så han skjutsade mig dit. Hann precis (så när som på några minuter). Blodprov togs. Sen var det bara att vänta... Men allt gick bra och proverna såg tydligen bra ut. Resultatet på röntgen får jag på måndag i samband med läkarbesöket på onkologen. Då ska jag också få nästa dos av Herceptin.
I går kom första snön. Blåsigt, skitkallt och snöyra. Jippi! :( Genast blev det en skitig sörja längs trottoarerna. Och som Harry såg ut sen då. Det är så kul när det snöar här i mellansverige....
Förresten. Jag var ju och jobbade i går också. Flera timmar blev det. :) Och kul var det. Gick igenom mejlen, pratade med arbetskamraterna, drack kaffe, gjorde lite annat, drack lite kaffe till, pratade lite mer med kamraterna.... Och sen åkte jag hem vid 14-tiden. Känns skönt att kunna ta det lugnt och se vad kropp och huvud orkar med så här i början.
Nu ska jag ut i skitvädret igen och promenera med en hund som är helt galen i snön. Tur att nån är glad åt skiten som trillar ner i alla fall... ;)
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar