torsdag 7 januari 2010

En dag i Stockholm

I går var vi i Stockholm. Vi skulle ha åkt allihop, men mellandottern var tyvärr sjuk och det var synd. Men, men.... Det blev en jättemysig dag. Träffade mamma och brorsan hemma hos syrran. Men innan vi åkte dit blev det ett stopp i Skärholmen för att inhandla någon present och lite blommor. Och vem stöter jag på där om inte en medsyster från Alfta! ;)
Sen bar det av till syrran. Hennes son kom dit också och han fick sin försenade 40-årspresent. Vi fikade och fick supergoda bullar. Efter en del smicker fick jag med mig en hel påse hem. :) De ska vi festa på i kväll. Sen satt vi och snacka. Det var för övrigt första gången jag var hos syrran sedan de flyttade. Litet, men jättemysigt.
Och kylan den håller i sig. I dag var mellandottern och jag ute och gick med Harry. Men innan vi gick ut pratades vi vid i telefon och då sa hon att det inte var sååå kallt ute - men det var det! Och vi som var ute i TVÅ timmar. Det var svinkallt!!!!!!!!!! Och massor av snö. En som inte led av kylan var i alla fall Harry. Han hade, som vanligt, hur roligt som helst.
I tisdags var jag med när jobbet hade utbildningsdag. Det tog en timme att ta sig dit och jag fick låna bil från makens jobb för att ta mig dit. Tyvärr fungerade inte värmen så bra i bilen - och det var minus 25 grader ute.....
Har fortfarande jävligt ont i kroppen. Det verkar inte ge med sig. Kanske gör det det när vi kommer ner till värmen på Teneriffa nästa söndag? :) Det ska i alla fall bli hur skönt som helst att åka dit - bara maken och jag.
Nu ska jag göra middag.
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar